Anti-damping

Anti-Damping Geçici Vergi

Soruşturma başlangıcının AB Resmi Gazetesinde duyurusunu takiben alınacak bilgiler damping ve bunun sonucunda zarar oluştuğu görüşünü kuvvetli bir şekilde teyid eder nitelikte olduğu ve Topluluk çıkarları bu zararın önlenmesi yönünde olduğu takdirde kesin karar öncesi geçici önlemler uygulanabilir. Geçici vergi işlemlerin başlatılmasından (Resmi Gazete duyurusundan) sonra en erken 60 gün, en geç 9 ay sonunda uygulanabilir.

Geçici anti-damping vergisi geçici olarak saptanan damping sınırının üstünde olamaz, ancak daha az oranda uygulanacak verginin Topluluk sanayiinin zararını giderdiği durumda geçici vergi oranı damping sınırının altında olacaktır.

Geçici vergiler teminat ile garanti altına alınacaktır ve ürünlerin serbest dolaşıma girişi bu teminat koşuluna bağlı olacaktır.

Komisyon geçici uygulama kararını üye ülkelere danışarak verir. Olağanüstü acil durumlarda, üye ülkelere bilgi vererek geçici uygulamayı başlatabilir. Bu durumda, üye ülkelere bildiriminden sonra en geç 10 gün içinde danışma mekanizmasını işletecektir.

Üye ülkelerden Komisyon'a gelecek geçici vergi konması talebinde Komisyon en geç 5 işgünü içerisinde geçici vergi konulup konulmaması konusunda karar verecektir.

Komisyon Konsey'e ve üye ülkelere kararları hakkında bilgi verir. Çoğunluk kararı ile farklı bir karar verebilir.

Geçici vergiler 6 aylık bir süre için uygulanır ve 3 ay süre ile uzatılabilir veya 9 aylık bir süre için uygulanır. Ancak, uzatılması veya 9 aylık süre için uygulanması önemli orandaki ihracatçıların talebi ile veya Komisyon tarafından yapılan bildirime itiraz etmedikleri takdirde mümkündür.